Octavia I z silnikiem 1.9tdi 101KM - czy warto kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gumas_72
    Classic
    • 2014
    • 1

    Octavia I z silnikiem 1.9tdi 101KM - czy warto kupić?

    jak tylko coś bede wiedział dam znać. Ale jestem mega najarany :diabelski_usmiech
  • saawek
    Classic
    • 2012
    • 5

    #2
    Octavia I z silnikiem 1.9tdi 101KM - czy warto kupić?

    Witam wszystkich forumowiczów.

    W internecie znalazłem sporo informacji na temat silników 90KM oraz 110KM. Niestety niewiele informacji udało mi odnaleźć na temat wersji 101KM, a właśnie taki samochód mam na oku (rocznik 2006).
    Czy możecie coś powiedzieć o awaryjności tego silnika (to jest dla mnie priorytet)? Czytałem, że ma pompowtryski. Wiem, że naprawa kosztuje sporo, jak z awaryjnością tego elementu?
    Kolejna sprawa to dwumasa, czy ten model ją posiada? Czy montowano filtr cząstek stałych w tych autach (zgaduje, że nie)?

    Dotychczas miałem focusa 1.8TDCI 115KM i mam dosyć przygód z wtryskami i kołem dwumasowym. Zależałoby mi na w miarę prostej i jak najmniej awaryjnej konstrukcji.

    Proszę Was o pomoc. Czy warto kupić Octavię I z tym silnikiem?

    Komentarz

    • Dzida
      RS
      • 2006
      • 2253

      #3
      Zamieszczone przez saawek
      Zależałoby mi na w miarę prostej i jak najmniej awaryjnej konstrukcji.
      To źle trafiłeś. Kup sobie Octavię 1.6 MPI.

      Wypadałoby się przywitać. . . :roll:

      Komentarz

      • saawek
        Classic
        • 2012
        • 5

        #4
        Dzięki za pierwszą odpowiedź.
        Co do Twojej uwagi, to przywitałem się na wstępie postu... Cytuję: "Witam wszystkich forumowiczów"

        Komentarz

        • Garret
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1196
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          saawek, z mojego doświadczenia :217k km zrobione, z tego ponad 200k km po programie (144KM/306Nm)
          poza zwykłymi wymianami ekspoatacyjnymi (tarcze, klocki, pasek rozrzdu) w trakcie eksploatacji wymieniony został wałek rozrządu, sprzegło z dwumasą oraz łożyska pod McPhersonami (skrzypiały podczas manewrowania)
          IMO bardzo fajny, trwały, mocny/podatny na tuning silnik, do tego oszczędny
          minus- głosny :diabelski_usmiech,
          generalnie polecam
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz

          • Tomcio
            Ambiente
            • 2008
            • 162
            • Opel

            #6
            W przeciwienstwie dokolegi Dzida uważam,że jednak dobrze trafiłes.
            Piszę na podstawie 204000 kilometrów pokonanych tym autem.
            Wtryski,sprzęgło z dwumasą i te wszystkie newralgiczne elementy sa jeszcze oryginalne i nie zdradzają objawów zużycia.
            Dwie awarie (przy 150 tys km czujnik pedału gazu i przy 202 tys.spalony wentylator chłodnicy) to wszystko co mnie spotkało w tym aucie.
            Myślę ,ze te negatywne opnie dotyczą aut sprowadzonych z cofanymi licznikami.
            U mnie w firmie mem kolegę z takim samym aucie -180 tys km bez awarii -potem sprzedał autko i kupił O2.
            A 1,6 102KM w benzynie to sie dobrze zastanów bo to nie jedzie.
            Jak nie wierzysz to się przejedz.

            Komentarz

            • saawek
              Classic
              • 2012
              • 5

              #7
              A co powiecie konkretnie o tym aucie?

              Komentarz

              • maymer
                Elegance
                • 2010
                • 839

                #8
                saawek, w tym konkretnym egzemplarzu wydaje mi się, że coś było robione z tylną klapą bo napis wygląda na przyklejony za wysoko. Na przyszłość, tu masz wątek, w którym oceniamy auta z ogłoszeń: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...10&start=10890

                Co do samego silnika 1.9TDI 101KM to nie mogę nic złego o nim powiedzieć. Ojciec miał O1 4x4 z takim silnikiem i tak: dwumas poszedł po około 240 tyś. km. a turbina przy 297 tyś. km poza tym z silnikiem nic się nie działo. Wtryski do dnia sprzedaży (300 tyś km) były oryginalne.

                Komentarz

                • elpolacco
                  L&K
                  • 2010
                  • 1372
                  • Volkswagen
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  Jak szukasz czegoś na zwykłych wtryskach to poszukał 90 lub 110 konnej Octavii. Sam mam 110 z przebiegiem 234 tys. km i jak na razie po zrobieniu 10 tys. wymieniłem tylko tarcze ponieważ szybko jeżdzę, a już przed zakupem autka tarcze były lekko pofalowane. Ktoś musiał je przygrzać. Po za tym jak na razie jazda sprawia same przyjemności, a co do 1.6MPI może i nie zawodna, ale przyjemności z jazdy na pewno nie będzie! Ta samo można by kupić sobie Octavie SDI, ale jak tym jeździć? :shock:
                  VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                  Komentarz

                  • Przemo_O
                    Classic
                    • 2012
                    • 10
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez elpolacco
                    ..., a co do 1.6MPI może i nie zawodna, ale przyjemności z jazdy na pewno nie będzie! ...
                    Heja,

                    Nie mogę się zgodzić z kolegi opinią. Jak na benzynową wolnossącą jednostkę 1.6 jest to żwawy silniczek. Mogę zgodzić się z opinią, że osoby na codzień jeżdzące 1.9 TDI (chociażby 90KM) po przesiadce do 1,6 MPI "nie potrafią" tym jeździć, gdyż wyrobiony styl jazdy im w tym przypadku znacząco przeszkadza.

                    Komentarz

                    • Lashlo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1455

                      #11
                      Ja mam 5 rok i 165 tys z AXR-co do awarii-przegnila grucha od turbiny (po gwarancji),padl pedal gazu (po gwarancji),lozysko przednie (gwarancja),synchronizator II biegu (gwarancja). Poza tym materialy eksploatacyjne,olej,filtry,tarcze,klocki,oczywisci e rozrzad.
                      W autku troszke juz trzeszczy plastikami,ale dzisiaj trzasnalem 700 km i nie zawiodlo.
                      Szukaj z pewnego zrodla i bedzie OK.
                      P.S. Koledzy maja racje mowiac,ze wczesniejsze silniki na pompie byly nie do zajezdzenia,ale znajdz je z rozsadnym przebiegiem,albo bez przejsc wypadkowych...
                      Pozdr
                      Lashlo

                      Komentarz

                      • Marcello01
                        Rider
                        • 2009
                        • 491
                        • Octavia I (1U2)
                        • AGP 1.9 SDI 68 KM

                        #12
                        elpolacco, normalnie chcesz to Cię przewiozę, wiadomo na światłach pierwszy nie będziesz ale dalej ujedziesz :twisted:
                        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                        Komentarz

                        • damian1975
                          RS
                          • 2012
                          • 4107
                          • Superb III (3V3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          saawek, jeżeli chcesz szkodnika o prostej i mało awaryjnej konstrukcju to z czystym sumieniem polecam 90KM,jezdziłem właśnie taką przez 3 lata i nie mogę powiedzieć złego słowa,prostota,niskie spalanie,żadnych poważniejszych awarii,wiadomo pakiet startowy po zakupie czyli kompletny rozrząd,filtry,oleje i hulasz aż miło


                          TAXI 2153 KATOWICE CHYBIE

                          Komentarz

                          • tomek333
                            Classic
                            • 2011
                            • 31

                            #14
                            Polecam jak najbardziej Octavie z tym silnikiem. Posiadam ten samochód już 2 lata i żadnych awarii poza eksploatacją .

                            Komentarz

                            • elpolacco
                              L&K
                              • 2010
                              • 1372
                              • Volkswagen
                              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Marcello01
                              elpolacco, normalnie chcesz to Cię przewiozę, wiadomo na światłach pierwszy nie będziesz ale dalej ujedziesz :twisted:
                              Miałem Fabia 1.9 SDI o znacznie mniejszej masie dlatego zastanawiam się jak jechać Octavia SDI w pięć osób skoro moją 110 wydaje mi się, że nie jadę :P
                              VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                              Komentarz

                              • Tex
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 103

                                #16
                                Moje doświadczenia z silnikiem 101 KM (AXR) przebieg do dzisiaj to 206 tyś km. i jak dotąd bez awarii. Jedyna wada to głośna praca na zimnym siniku.Duży plus to stosunkowo niskie spalanie.Ja stosuję 3 podstawowe zasady ,które jak dotąd się sprawdzają w bezawaryjnej jeździe.
                                1 Tankowanie paliwa na sprawdzonych stacjach+regularne przeglądy i wymiany oleju i filtrów.
                                2 Nie kręcimy auta na wysokich obrotach do momentu zagrzania.
                                3 Po dłuższej jeździe na wysokich obrotach nie gasimy od razu samochodu, tylko chłodzimy turbinkę przez jakieś 2-4 minuty.
                                Polecam ten silnik z czystym sumieniem.
                                Pozdrawiam Andrzej.

                                Komentarz

                                • Luki80a
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 341
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                  • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez elpolacco
                                  Zamieszczone przez Marcello01
                                  elpolacco, normalnie chcesz to Cię przewiozę, wiadomo na światłach pierwszy nie będziesz ale dalej ujedziesz :twisted:
                                  Miałem Fabia 1.9 SDI o znacznie mniejszej masie dlatego zastanawiam się jak jechać Octavia SDI w pięć osób skoro moją 110 wydaje mi się, że nie jadę :P
                                  Siostra ma ibizę 1.9 SDI. Powiem szczerze, że nawet fajnie to jeździ. Co prawda nie ta waga co octavia.
                                  A co do mało awaryjnych silników, to również polecam dziewięćdziesiątkę.
                                  Ponad trzy lata śmigam swoją i, odpukać, zero jakichkolwiek problemów ze strony silnika
                                  Była O1 AGR

                                  Jest O1FL ALH

                                  Komentarz

                                  • marp
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 13

                                    #18
                                    Witam
                                    Dołączę się do wątku. Również jestem zainteresowany tym silnikiem i mam kilka pytań co do jego użytkowania.
                                    Interesuje mnie zakup octavi z lat 2004-2006, niestet silnik 90Km jest już trudno dostępny w tych rocznikach. Z małym przebiegiem najwiecej jest 101KM.
                                    Z tego co zrozumiałem silnik ten ma dwumas. Czy tak?
                                    Czy jest to ten sam silnik co montowany od poczatku w octavi 4x4?
                                    Jakie oznaczenia ma ten silnik?
                                    Czy posiada turbinę ze zmienną geometrią, tak jak 110KM ASV?
                                    Czy zestaw rozrządu jest taki sam jak w silnikach ASV? Czy inny tzn. mniej rolek, np. pompa wody nie na pasku itp. ?
                                    Jakie są typowe bolączki tego motoru?
                                    Jak wygląda możliwość naprawy, regeneracji pompowtryskiwaczy i koszty takich napraw?

                                    Komentarz

                                    Pracuję...